Ving tar kundeserviceprisen på ramme alvor

Ving tar kundeserviceprisen på ramme alvor

– Kundeserviceprisen Best i test er viktig både for kundene våre, men også for organisasjonen vår. Den løfter oss.

Kundeserviceprisen er en særdeles viktig pris for oss, sier Marie-Anne Zachrisson i Ving.

Det sier Marie-Anne Zachrisson, Manager for Support & Claims Nordic i Ving Norge.

Reiseselskapet Ving har blitt nominert til Kundeserviceprisen en rekke ganger. I 2018 vant de i kategorien for reiseselskap.

Les om prisen

Prisen har blitt delt ut hele 12 ganger tidligere. Også i år deles den ut i forbindelse med Call Center-dagene i Oslo 25. og 26. april.

Les mer om Call Center-dagene her.

Det som kjennetegner kundesentre som vinner priser, er at de er dyktige, at kundebehandler kan systemene og at alle går i samme retning.

– Vi jobber intenst for at våre kundebehandlere skal snakke med èn stemme – det vil si gi korrekt og samme informasjon. I tillegg er det viktig at de klarer å tilpasse seg hver enkelt turist. Kundene er ulike og har behov for ulik informasjon, sier Zachrisson.

Kundebehandlerne i Ving får grundig opplæring

Ving benytter ulike analyseverktøy, slik at kundebehandlerne skal bli trygge på å møte ulike kunder på en klok måte.

Samtidig har toppledelsen fokus på kundeservice.

Våre toppledere vil at vi skal være best i hvert enkelt møte med kundene våre. Vi fokuserer på å lykkes med kundemøtene. Det betyr blant annet at kundene skal få korrekt, nyttig og lik informasjon samtidig som vi tilpasser informasjonen til hver enkelt, sier Zachrisson.

Hun synes det er strålende at Ving flere ganger har vært nominert. Når de i fjor vant prisen, ble både hun og organisasjonen ekstra stolte.

– Det har stor verdi for oss å vinne. Våre kunder oppfatter det og får enda større tiltro til oss. I tillegg løfter det våre ansatte. Det er motiverende. Et nyttig og viktig klapp på skulderen, sier Zachrisson.

Slik testes kundesenterne 

  • Testingen av årets kundesentre er allerede i full gang. Det er selskapet SeeYou som foretar testene.
  • Alle kundesentre kontaktes i alt 25 ganger. De kontaktes på telefon, mail og chat for de av selskapene som har det.
  • Prisene – 18 i alt – deles ut under gallamiddagen i forbindelse med Call Center-dagene på The Hub i Oslo.

Vil du vite mer om Call Center-dagene? Klikk på lenken her.