Vil du bli bedre på sosiale medier? Bli med på kurs med Synneva Erland

Vil du bli bedre på sosiale medier? Bli med på kurs med Synneva Erland

KOMMUNIKASJONSEKSPERT Synneva Erland.

Vil du skape engasjement, synlighet og godt omdømme for din bedrift via sosiale medier? Meld deg på kurs 23 og 24 oktober!

Les mer om kurset her

Da inviterer kommunikasjonsekspert Synneva Erland – og Confex – deg til to dager spekket med gode tips, råd og ikke minst trening for deg som vil bli bedre på Facebook og andre kanaler.

– Jeg må nesten si det samme som Ståle Lindblad. En post med dårlig innhold, blir ikke bedre av at du betaler for at flere skal se den, sier Synneva Erland.

Erfaren foredragsholder

Hun er en av Norges mest erfarne på redaksjonelt – eller organisk – innhold i sosiale medier. På sine kurs, lar hun deg spille hovedrollen.

– Vi gjennomgår naturlig nok noen prinsipper. Det viktigste er likevel at deltakerne skal lære mest mulig, og min erfaring er at de gjør det gjennom å øve. Derfor er store deler av kurset lagt opp praktisk, sier Erland.

Hun fokuserer i hovedsak på tre viktige pilarer, for å lykkes i sosiale medier:

  1. Bygge tillit – Det handler om omdømmebygging for selskapet ditt. Hvis du er klok, kan du bygge enorm tillit via sosiale medier. Er du ikke klok i måten du håndterer kommunikasjonen på, kan du fort ødelegge omdømmet ditt
  2. Skape engasjement – Vi ser at de som får kontakt med følgerne sine – og får følgere som liker, deler og kommenterer – lykkes i langt større grad enn de som bare fyller sosiale medier uten tanke på hva som står der
  3. Øke salget – Det er vel kanskje det alle håper på, når de bruker tid på sosiale medier. På kurset får du god hjelp – og fine verktøy – som hjelper deg øke salget

– Altfor mange bedrifter mangler strategi og plan for sosiale medier. I løpet av kurset, vil alle deltakerne få en guideline de kan bruke som er nyttig for å holde fokus, samt vite hva de bør poste til enhver tid. De vil også få oversikt over fokusord de bør bruke – og de får verktøy som gjør at det er enklere å samkjøre den øvrige kommunikasjonsstrategien med kommunikasjonen i sosiale medier, sier Erland.

Hun jobber blant annet for q-meieriene – et selskap hun mener gjør mye rett på sosiale medier.

– I Q-meieriene har vi brukt mye tid på å lære opp ansatte i alle ledd til å være aktive på sosiale medier. I tillegg går toppsjefen Bent Myrdahl foran som et godt eksempel. Han prøver, feiler og prøver igjen og viser at det nytter, sier Erland.

Kurset i sosiale medier arrangeres på Thon Conference Vika Atrium 23 og 24 oktober. Du kan lese mer om kurset her.

Ønsker du å lese mer om Synneva Erland? Her finner du mer om henne.