Slik samarbeider Finn.no og Proffcom for å bedre kundesenteret

Slik samarbeider Finn.no og Proffcom for å bedre kundesenteret

Ann Kristin gravlund (til venstre) og Anne Sandvin samarbeider tett for å gjøre kundesenteret til Finn.no enda bedre.

Hver måned mottar kundesenteret til Finn.no 25.000 – 30.000 henvendelser. Det håndterer de godt i samarbeid med  Proffcom.

Finn.no – Norges største markedsplass – tilbyr alt fra kjøp og salg av kjøleskap til booking av drømmereiser.

De er nettstedet både for den vanlige forbruker – og for små og store bedrifter som bruker Finn.no som salgskanal.

– Våre brukere og kunder representerer et stort mangfold. Det stiller krav til våre kundebehandlere. Takket være samarbeidet med Proffcom, klarer vi å levere suverent gode resultater for kundesenteret, sier direktør Anne Sandvin i kundesenteret til Finn.no

Du møter både henne og Key Account Manager Ann Kristin Granlund fra Proffcom på Call center-dagene 25. og 26. april. Der vil de fortelle mer om det fruktbare samarbeidet.

Les mer om Call Center-dagene her.

Sandvin har benyttet tjenestene til Proffcom siden 2005, og er ikke i tvil om at det gjør kundebehandlingen hos Finn.no langt mer fleksibel.

– Her på huset (hos Finn.no) har vi to team på kundesenteret. De jobber i hovedsak på dagtid. Av og til er noen av dem på kurs, enkelte er syke og andre har ferie. I slike tilfeller får vi hjelp fra Proffcom, sier Sandvin.

Proffcom overtar kundesenteret

Hun benytter seg også av kundebehandlerne til Proffcom på kveldstid og når hele Finn.no-teamet for eksempel er på tur.

– Når vi ikke har noen på jobb hos oss, overtar Proffcom vårt kundesenter. Det fungerer optimalt. Vi er til stede for kundene i langt større grad, enn hvis vi utelukkende skulle håndtert kundeservice selv, sier Sandvin.

I Kristiansund sitter cirka 30 kundebehandlere hos Proffcom som har Finn.no som sin hovedarbeidsoppgave.

– Alle våre kundebehandlere får spesialopplæring i forhold til kunden de skal betjene. De blir nærmest som en ansatt i Finn.no å regne. De har tilgang til interne kommunikasjonskanaler og følger rutinene Finn.no har for sine kundebehandlere, sier Granlund.

 

Kundebehandler til Proffcom blir nesten som ansatte i Finn.no å regne

Proffcom nesten som ansatte å regne

Det betyr blant annet at kundebehandlerne til Proffcom – og kundebehandler hos Finn.no – alle rapporterer om problemer til utviklingsavdelingen.

– Det er utvilsomt våre kundebehandlere som først merker hvis noe er galt eller mangler på våre nettsider. Det er derfor nødvendig at alle jobber tett sammen og at de forteller utviklerne raskt om problemer og mangler. Slik blir vi bedre, sier Sandvin.

Hun er ikke i tvil om at Proffcom og Finn.no lærer mye av samarbeidet, og at det gjør Finn.no bedre.

– Vi har blant annet en hospiteringsordning hvor kundebehandlerne fra Proffcom jobber hos oss. Slik blir de bedre kjent med Finn-språket og vår kultur. En kultur som er tuftet på at vi har et glimt i øyet, sier Sandvin.

Ønsker at kundene skal finne alt på nettet

Hun og resten av Finn.no jobber iherdig for å holde antallet kundehenvendelser så lavt som mulig. Det gjøres blant annet ved å forbedre nettsiden, slik at brukerne enkelt skal forstå hva og hvordan de skal gjøre det de ønsker.

– De fleste henvendelsene får vi på chat. Men vi får også henvendelser på mail og telefon. Vi skal også «ansette» en robot. Den vil neppe overta for kundebehandlerne, men den vil kommunisere med de yngste kundene og ta de enkleste henvendelsene, sier Sandvin.

Både hun og Granlund gleder seg til Call Center-dagene 25. og 26 april, hvor de skal fortelle om samarbeidet.

– Vi har vært på Call Center-dagene tidligere, og synes det er en flott arena for alle som er opptatt av kundeservice, sier de to.

Vil du vite mer om Call Center-dagene? Klikk på lenken HER og les mer om hvem som kommer.

PS Du finner Proffcom på egen stand under Call Center-dagene.

Slik samarbeider Finn.no og Proffcom 

  • Proffcom hjelper Finn.no med såkalt insourcing, outsourcing og overflow
  • Det betyr at Finn.no benytter kundebehandlere fra Proffcom ved sykdom, ferieavvikling, kurs og når hele kundesentert har fri
  • Proffcom overtar kundeservice i perioder hvor Finn.no ikke bemanner med egne ansatte
  • Proffcom og Finn.no samarbeider om å gjøre kundeservice enda bedre

Kort om Proffcom

  • Etablert i 1999 av Svein Rasmussen
  • Har mer enn 200 kundebehandlere
  • Hovedkontoret ligger i Nydalen i Oslo. I tillegg har de avdelingskontorer i Tønsberg og Kristiansund
  • Visjonen er å være det beste Call Centeret i Norge

 Du kan lese mer om Proffcom HER.

Kort om Finn.no

  • Norges største markedsplass
  • Etablert i 2000
  • Har spesialisert seg på kjøp og salg mellom privatpersoner og små og mellomstore bedrifter
  • I snitt er 6,3 millioner unike brukere innom Finn.no hver uke

Usikker på hvor du finner Finn.no? Det gjør du ved å klikke her.