Confex | Personlig service trumfer chatbots i kundeservice
Personlig service trumfer chatbots i kundeservice

Personlig service trumfer chatbots i kundeservice

Service er ledig når robotene overtar jobben din!

Frykter du at arbeidsplassen din går tapt når robotene inntar kundeservice? Da bør du gjøre service til ditt konkurransefortrinn.

Det mener foredragsholder og rådgiver Per Henrik Stenstrøm. Han holder blant annet foredraget ”Hvordan takle primadonnaer og andre vanskelige kolleger” og har en rekke kurs og foredrag om omstilling på arbeidsplasser.

Per Henrik Stenstrøm snakker om service robot

Ikke slåss mot robotene

– Omstillinger er selvsagt krevende på enhver arbeidsplass. Det er kanskje spesielt krevende når en robot blir din nye kollega. Robotene har kommet for å bli, og du – som kundebehandler – bør neppe slåss mot dem. Finn heller ut hvordan du kan supplere robotene, sier Stenstrøm.

Han mener personlig service vil trumfe robotene.

– Jeg tviler på at robotene vil kunne yte bedre personlig service enn en person. Hvis jeg hadde jobbet i et kundesenter, ville jeg utvilsomt blitt verdens beste på kundeservice. Da tror jeg jobben i større grad er sikret.

Ta opp samtalene

Stenstrøm har inntrykk av at firmaer som bruker opptak, også har bedre kundeservice.

– Personlig sier jeg alltid ja til at samtalen tas opp. Mitt inntrykk er at kundebehandleren skjerper seg når båndopptakeren går. Kanskje robotene vil hjelpe kundebehandlerne til å bli bedre på service, sier Stenstrøm.

Dagskurs 16. oktober

16. oktober holder Stenstrøm kurs for Confex på Fossekallen konferansesenter med følgenda tema på agendaen:

  • Lær arketype-verktøyet – et utrolig nyttig hjelpemiddel i hverdagen
  • Få gode teknikker for å opptre tryggere i vanskelige situasjoner
  • Hvordan mestre en konflikt og hvordan se det positive i den
  • Lær moderne motivasjonsteori som skaper et bedre arbeidsmiljø

Les mer om kurset Slik takler du primadonnaer og vanskelige kollegaer her!