Lær å bruke mobilen til markedsføring

Lær å bruke mobilen til markedsføring

Trenger du kunnskap om hvordan å bruke mobilen til markedsføring? Ifølge Mediebyråforeningen har omsetningen på mobilmarkedsføring økt med 234 prosent i 2013. Markedet er forventet å øke med tilsvarende hastighet i 2014. 

I et intervju med Confex Norge forteller E-kanalansvarlig John Moltubakk i Coop Norge Handel, at mobilen vil være en viktig driver til kjeden i fremtiden.

Lær å bruke mobilen til markedsføring

På konferansen «Mobile marketing» skal Moltubakk holde et innlegg om en testversjon av Coop-appen. Ifølge Moltubakk vil appen kunne føre til høyere kundelojalitet ved hjelp av personifisert markedsføring i butikk og betaling via mobilen.

Enorme muligheter ved hjelp av mobilmarkedsføring

Ifølge ZenithOptimedia vil mobilmarkedsføring bli større enn radio, TV og utendørs i løpet av 2014. I en fersk undersøkelse, gjort av TNS gallup, går det frem at 80 prosent av Norges befolkning har smarttelefoner.

Seniorrådgiver i Geelmuyden.Kiese Hans-Petter Nygård-Hansen mener mange ikke kjenner til mobilens muligheter innenfor markedsføring.

– Mange forbinder det kun med annonsering. Dette er feil, uttaler Nygård-Hansen. Han legger til at konferansen «Mobile marketing» inneholder en rekke relevante tematikker innenfor området mobilmarkedsføring.

Hansen forteller at konferansen burde appellere til både selskaper som har drevet med dette i flere år, og til selskaper som nylig har tatt i bruk mobilen som kanal og kommunikasjon.

Hva er de mobile trendene for 2014?

Confex Norge har snakket med mobilguru Helen Keegan i Heroes of Mobile, som er ekspert på mobile trender og å bruke mobilen til markedsføring. Hun mener selskaper kan tjene mye på real time bidding, lojalitetsordninger og personifisert markedsføring (1:1 markedsføring) i tiden fremover.

Keegan er også en av talerne på konferansen «Mobile marketing» og dette er blant temaene hun kommer til å snakke om.

Jobber du med markedsføring? Meld deg på kursene Markedsførerens digitale verktøykasse og Sosiale medier – forståelse, effekt og nytte.

Legg igjen en kommentar