Er kundesenteret ditt klart for blindtesting?

Er kundesenteret ditt klart for blindtesting?

 

DAGLIG LEDER Reidar Skorpen i SeeYou.

Om ikke lenge, begynner de første mystery callere å ringe, chatte og maile med ditt kundesenter. Er kundesenteret ditt klart?

Siden 2007 har selskapet SeeYou undersøkt kvaliteten på Norske kundesentre. Det resulterer hvert år i kåring av Kundeserviceprisen Best i Test.

Prisen – som deles ut i hele 18 ulike kategorier – avsløres og overrekkes i forbindelse med Call Center-dagene som arrangeres 25 og 26 april på Clarion Hotel The Hub.

– Vi vil ikke avsløre hvilken dato vi starter blindtestene, men kan si at det skjer i løpet av høsten. Det betyr at våre mystery callere ringer, chatter og mailer til kundesentre gjennom hele vinteren og til langt utpå våren, sier daglig leder Reidar Skorpen i SeeYou.

25 henvendelser til alle kundesentre

Hver bedrift får i alt 25 henvendelser. 10 skjer per telefon, 10 på chat og fem på mail. Hvis et kundesenter – for eksempel – ikke har chat, overføres de 10 henvendelsen til telefon og mail.

– Ingen av kundesentrene får lavere score, hvis de mangler en av de tre kommunikasjonskanalene, sier Skorpen.

Henvendelser på dagtid

Alle henvendelser skjer mellom klokken 09:00 og 15:00 på hverdager, og henvendelsene spres utover flere uker. En mystery caller utgir seg alltid for å være en ny kunde.

– Våre mystery callere får grundig opplæring før de starter. Vi har cirka 5000 callere, og flere av dem har jobbet som mystery caller over lang tid. Før de blir sertifisert, gjennomgår de opplæring om blant annet kriteriene vi stiller for å gi poeng. Vi bruker mye tid på spørreskjemaene vi bruker, slik at det ikke skal være rom for personlig synsing, sier Skorpen.

Utgir en rapport

Resultatene av undersøkelsen utgis i en egen rapport. Dette er en rapport bedriftene kan kjøpe for å få innsikt i hvordan nettopp deres kundeservice oppleves, og hva de kan gjøre for å bli bedre.

– Tilbakemeldingene fra bransjen, er at rapporten hjelper dem til å bli bedre på kundeservice. Enkelte bruker rapporten systematisk for å trene og gjøre tiltak som hever kundeservicen. Andre bruker det også i markedsføring, sier Skorpen.

Ønsker du rapporten fra 2018? Send henvendelse ved å klikke her.

Kårer årets Kundesenter

Resultatene i rapporten danner grunnlaget for Kundeserviceprisen – en pris som henger høyt blant deltakerne.

– Dette er en pris det er gjevt å få. Det ligger omfattende undersøkelser bak, og de som får høyest poengsum tar kundeservice seriøst, er dyktige og kunnskapsrike på faget. Alle vinnerne får diplom, og det er nyttig å bruke i markedsføringen av bedriften din, sier Skorpen.

 

Velkommen til Skandinavias største konferanse innen call center og kundeservice – Call Center-dagene 2019


Velkommen til to dager med faglig påfyll, inspirasjon og nettverksbygging. Bli faglig oppdatert, få motivasjon og inspirasjon!

Call Center-dagene er Skandinavias største konferanse for ledere og beslutningstakere innen kundeservice. Vi deler også ut Kundeserviceprisen, den originale prisen som kårer årets beste på kundeservice i 18 ulike kategorier, og på tvers av flere bransjer. Her er kjappe fakta om konferansen:

  • Meget spennende foredrag med bla. Mia Törnblom, Håvard Uglem Hovdahl (Nordic Choice Hotels) og Hege Stensland Sveen (Virke)
  • Festmiddag med prisutdelinger og underholdning
  • Over 85 % av deltakere er ledere
  • Over 400 deltakere i 2018

 

Call Center-dagene arrangeres 25-26 april 2019, på Clarion Hotel The Hub i Oslo. Det er et begrenset antall biletter, så bestill deres allerede i dag.

Les mer om Call Center-dagene her