Disse tre er Norges beste på kundeservice!

Disse tre er Norges beste på kundeservice!

Kundeserviceprisen "Best i test" 2015

Sector Alarm, Vitamail og Tele2 fikk alle toppscore når det kom til god kundehjelp, og kan smykke seg med Kundeserviceprisens gjeveste vinnertittel; «Best i test».  

Det var full jubel da Kundeserviceprisen «Best i test» 2015 ble delt ut på Skandinavias største kundeservicekonferanse – Call Center Dagene 7. mai på Plaza Hotel i Oslo. For niende året på rad har arrangøren Confex, i samarbeid med analysebyrået SeeYou, tatt tempen på noen av Norges største kundesentre.

Tredelt førsteplass

Hele 108 kundesentre fra 16 forskjellige bransjer har i år blitt undersøkt og målt på flere kriterier – uten å vite om det. Normalt kåres en bransjevinner og en hovedvinner, men i år ble det derimot et litt annerledes opprop av vinneren.

– Nok en gang ble det uhyre jevnt i toppen, med mange svært gode resultater. Men for første gang var det tre selskaper som fikk helt likt resultat og delte førsteplassen. Sector Alarm, Vitamail og Tele2 fikk alle lik score, forteller Reidar Scorpen, daglig leder i SeeYou.

Landets største blindtest på kundeservice

Kundeserviceprisen «Best i test» har en høy stjerne i bransjen, og er den eneste testen av utvalgte kundesentre i Norge der det kåres en vinner uavhengig av klasse. SeeYou bruker såkalte «Mystery Calls» i arbeidet med å finne de beste på kundeservice. Hvert kundesenter blir ringt opp av 25 forskjellige observatører som gjennomfører et rollespill hvor de gir karakterer på ulike kriterier. Alle er testet på det samme – blant annet mottak og velkomst, ventetid, kundebehandlerens løsning, avslutning og totalinntrykk.

Denne prisen er viktig, både for virksomhetene som blir testet, og for forbrukerne. Det er klart du velger den tilbyderen med best service – hvis både pris og produkt er noenlunde likt, sier Hanne Gudbjørgsrud, prosjektleder for Call Center Dagene og avdelingsleder i Confex.  

Årets bransjevinnere

BRANSJE SELSKAP KOMMENTAR 2015
Veihjelp NAF Har utmerket seg ved å ta godt imot kundene. Kundene er veldig godt fornøyd med dialogen og løsningene de har fått. Kundene er veldig fornøyd med samtalen.
Flyreise KLM Har utmerket seg ved at kundene har blitt tatt imot på en god måte. Dialogen om kundens behov har vært svært god, og kundene er veldig fornøyd med samtalen.
Offentlig HELFO Har utmerket seg ved å imot kundene på en svært god måte. Dialogen for å avdekke kundens behov har vært god, og kundene har fått gode løsninger. Kundene er veldig fornøyd med samtalen.
Bank Gjensidige bank Har utmerket seg ved å ta imot kundene på en veldig god måte. Dialogen med kundene for å avdekke behovet og gi gode løsninger, har vært svært god. Kundene er veldig fornøyd med samtalen.
Pakketransport DHL Kundene har blitt tatt imot på en svært god måte. Dialogen for å finne gode løsninger har vært svært god, og kundene er veldig fornøyd med samtalen.
Bredbånd Canal Digital Kabel Har utmerket seg med effektive og gode samtaler med kundene. Har vært spesielt god i å ta imot kunden på en svært god måte, avdekke kundens behov og gi gode løsninger.
Energi Trønderenergi Har utmerket seg ved å imot kundene på en svært god måte. Kundens behov har blitt avdekket på en svært god måte og de har fått veldig gode løsninger. Kundene er svært fornøyd med samtalen.
Forsikring Gjensidige Har utmerket seg ved at kundene har blitt tatt imot raskt og på en svært god måte. Dialogen med kundene har vært svært god med veldig gode løsninger. Kundene har vært svært fornøyd med samtalen.
Pakkereiser Ving Har utmerket seg ved å ha tatt imot kundene på en svært god måte. Dialogen med kundene for å avdekke deres behov og gi gode løsninger har vært svært god. Kundene er veldig godt fornøyd med samtalen.
Båtreise Stena Line Har utmerket seg ved å ta imot kundene på en svært godt måte. Avdekke kundens behov og gi gode løsninger er noe kundene har vært svært fornøyd med. Kundene har vært svært fornøyd med samtalen.
Elektro Hi-Fi klubben Har utmerket seg ved at kundene har blitt tatt imot på en rask og svært god måte. Kundedialogen og det å gi løsninger har vært svært god, og kundene er godt fornøyd med samtalen.
Avis Adresseavisen Kundene har raskt blitt tatt imot på en veldig god måte. Dialogen med kundene har vært svært god og det har blitt gitt veldig gode løsninger. Kundene er veldig godt fornøyd med samtalen.
TV-distribusjon Viasat Har utmerket seg ved å ta imot kundene på en svært god måte. Dialogen for å avdekke kundens behov og gi gode løsninger, har innfridd overfor kundene. Kundene er veldig fornøyd med samtalen.
Åpen Klasse Vitamail Har utmerket seg ved å ta imot kundene på en svært god måte. Man har vært gode på å avdekke kundens behov og hatt veldig god dialog med kundene. Kundene er svært fornøyd med samtalen.
Mobil Tele2 Har utmerket seg ved å ha tatt imot kundene på en svært god måte. Dialogen for å avdekke kundens behov og gi løsninger har vært svært god. Effektive samtaler og alle kundene er svært fornøyd med samtalen.
Sikkerhet Sector Alarm Kundene har raskt blitt tatt imot på en svært god måte. Dialogen med kundene har vært svært god, og det er gitt gode løsninger med spesielt god og hyggelig avslutning på samtalen. Kundene er veldig fornøyd med samtalen.

 

Les mer om Call Center dagene på www.callcenterdagene.no

Les mer om Kundeserviceprisen på www.kundeserviceprisen.no eller www.seeyou.no