Derfor prioriterer hun Call Center-dagene

Derfor prioriterer hun Call Center-dagene

Hvert år de siste fire årene har teamleder Synnøve Zynne Tilrem i Fredrikstad kommune prioritert Call Center-dagene. Det for å få faglig påfyll og møte kolleger fra andre bransjer.

For fem år siden fikk Synnøve Zynne Tilrem i oppdrag å starte samt utvikle service supportdesken i Fredrikstad kommune. Da var hun eneste ansatt. Nå er hun leder for fire andre medarbeidere.

Servicedesken yter support til alle databrukerne i kommunen – nærmere 7.000 i alt. Det betyr alle som bruker datamaskin i skolene, hjemmesykepleien, administrasjonen, teknisk drift og kommunelegetjenesten.

– Da jeg startet, var det bare meg som svarte telefonen. Jeg fikk mulighet til å prioritere ett event i året, og da valgte jeg Call Center-dagene. Jeg syntes programmet var bra, og var nysgjerrig på å høre mer om bransjen. Siden har jeg gått hvert år, sier Tilrem.

Får faglig påfyll og inspirasjon på Call Center-dagene

Hun velger Call Center-dagene primært fordi det gir faglig påfyll. Det har hun blant annet fått i foredrag om kommunikasjon, kunstig intelligens, effektiv drift av kundesentre og hvordan håndtere kundeservice i utfordrende hendelser.

I tillegg har hun kunne velge mellom foredrag innen teknologi, ledelse og kundeservice. Dette er foredrag som går parallelt.

Call Center-dagene anerkjenner kundeservice

Lørdag kveld ble det hele tronet med festmiddag og prisutdeling av kundeserviceprisen «Best i test» som selskapet SeeYou står for. Festmiddagen ble i år – 2019 – ledet av motivasjonsekspert Mia Törnblom.

– Jeg trenger å hente inspirasjon og påfyll utenfor min egen arbeidsplass. Call Center-dagene passer perfekt. Jeg har blant annet fått kontakt med flere som jobber med det samme som meg, men i andre bransjer. Det er verdifullt å høre hvordan de løser sin kundeservice, sier Tilrem.

Hun ser at hun – og andre ledere av kundesentre – har mye til felles, til tross for at de representerer ulike fag.

– Å lede et kundesenter er på mange måter en ensom jobb. Du er mellom de ansatte og ledelsen. På Call Center-dagene blir kundeservice anerkjent og gitt en solid pondus. Det gjør at jobben blir lettere, når jeg kommer hjem. Servicedesken er tross alt  kommunens ansikt utad, sier Tilrem.

Du kan lese mer om Call Center-dagene ved å følge lenken her.