Best i Norge på kundeservice - Kundeserviceprisen 2018 | Confex
Best i Norge på kundeservice! Vinnerne av Kundeserviceprisen 2018

Best i Norge på kundeservice! Vinnerne av Kundeserviceprisen 2018

Get og Chess vant Kundeserviceprisen ”Best i test”!

Best i Norge på kundeservice - Robert Stoltenberg viser frem vinnerne

Hvem er best i Norge på kundeservice? Den prestisjetunge Kundeserviceprisen 2018 «Best i test» gikk i år til Get og Chess!

Med Robert Stoltenberg i spissen ble prisen tildelt av SeeYou og Confex under årets Call Center-dagene på Radisson Blu Plaza Hotel i Oslo.

Best i Norge på kundeservice

– Vi i Get er kjempestolte over å motta pris for vår kundeservice. Vi jobber iherdig hver dag for å gi kundene den beste service og skape hverdagsmagi. I dag fikk vi bevis på at vi lykkes, sier Odd Fronth-Andersen, direktør kundeservice i Get.

Get og Chess - best i Norge på kundeservice

Det er selskapet SeeYou som gjennomfører landets største blindtest for å kåre hvem som er best i Norge på kundeservice. De ringer i alt 3.921 telefonsamtaler og sjekker hele 153 kundesentre. Alle sjekkes etter følgende kriterier:

  • Mottak og velkomst når du ringer
  • Kundebehandlerens evne til å finne løsninger
  • Avslutningssamtale og totalinntrykk

Sjekker alle kanaler

SeeYou benytter de kommunikasjonskanalene hvert enkelt kundesenter har, som for eksempel telefon, chat og kontaktskjemaer. Dette er nytt fra 2018 – å utfordre bransjen i alle kanaler.

De som vinner, skårer høyest på alle tre områdene. Det betyr at de har kundeservice av høy kvalitet, samt fornøyde kunder.

17 kategorier

Kundeserviceprisen deles ut i alt 18 ulike kategorier. I tillegg kåres årets kundesenter Best i test.

– Bedriftenes kundesentre er selve hjertet i bedriften. Et godt driftet kundesenter blir selve navet i kontakten mellom kunder og ansatte. Vi ser også at dyktige markedsførere drar hjelp av gode kundebehandlere for å få verdifulle businesslead, sier daglig leder Reidar Skorpen i SeeYou.

Blindtestet i 12 år

SeeYou har foretatt blindtester av norske kundesentre i 12 år . Skorpen mener de norske kundesentrene holder høy kvalitet.

– Norske kundesentre legger mye jobb i å drifte godt, samt være innovative. Vi møter mange dyktige kundebehandlere når vi foretar blindtesten vår, sier Skorpen.

En pris med stor verdi

Prosjektleder Camilla Kristiansen i Confex mener prisen har stor verdi.

– Vi ser at de som vinner bruker prisen aktivt i sin markedsføring. Det gir troverdighet og anerkjennelse. I tillegg er det selvsagt viktig for forbrukerne, fordi det er en spire for kundesentrene til å yte det lille ekstra, sier Kristiansen.

Alle vinnere av kunderserviceprisen

Slik foregår blindtesten

  • Hvert kundesenter kontaktes 25 ganger av en ukjent, men reell kunde
  • Samtalen vurderes ut fra en rekke kriterier som mottak og velkomst, ventetid, kundebehandlernes løsning, avslutning og totalinntrykk

Her er oversikt over alle vinnerne:

Avis i kategorien «bilutleie»

Adresseavisa i kategorien «aviser»

Danske Bank i kategorien «bank»

Sognenett i kategorien «bredbånd»

DFDS Seaways i kategorien «cruise»

Elkjøp i kategorien «elektro»

Eidsiva i kategorien «energi»

Widerøe i kategorien «flyreise»

If i kategorien «forsikring»

Godt levert i kategorien «mat på nett»

Chess i kategorien «mobil»

Husbanken i kategorien «offentlig»

Ving i kategorien «reiseselskap»

Sektor Alarm i kategorien «sikkerhet»

DHL Express i kategorien «transport og logistikk»

Get i kategorien «TV»

Falck i kategorien «veihjelp»

Norsk Tipping i «åpen klasse»

 

Vil du delta på kåringen av Norges beste kundeservice i 2019? Les mer og meld deg på her.

Jobber du med kundeservice? Les flere spennende artikler her.